lovelymee

Äpple&kanel muffins

Kategori: Allmänt

Blev helt sugen på muffins häromdagen så jag bestämde mig för att göra äpple och kanel muffins :P  Om jag inte tidigare har sagt det så är nog muffins min "svaga" punkt när det gäller bakning, är inte alls bra på det xD
Det är egentligen ett recept där man ska använfa mikrovågsungen men jagtyckte inte det blev bra, så jag använde vanlig ugn.

Äpple&Kanel muffins

Grundrecept:
3 dl vetemjöl
2 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
2 ägg
1 dl flytande margarin
1 dl mjölk

Fyllning:
(jag använde lite mer än vad det står i receptet med fyllningen.)
16 äppleklyftor
1 msk kanel
1 msk socker

Blanda alla ingredienser till grundreceptet i en skål. Vispa med elvisp tills allt är väl blandat. Fördela smeten i formarna (ca 8 stora). Vänd äppleklyftorna i kanel och socker, stick ner dom i smeten i formarna. Ställ in dom i ugnen i 150-200 grader i ca 10 minuter :D


Bilderna är tagen med min mobil så det är lite suddiga bilder :P
Kommentera inlägget här: